Selasa, 15 Jun 2010

Nota Hari Ini - ......Andai Aku....


Apa yang aku cari dalam dunia ni……???????


Bila soalan itu berada dlm fikiran aku…seolah2 aku yg lalai dan leka mengejar kebahagiaan dan kabur dgn kemewahan dunia. Benarkah itu aku…???

Aku kah yg penyebab punca segalanya…atau aku lah bebanan yg selama ini terpaksa dikendong tanpa aku sedari…


Kenapa aku yg bersifat terlalu mengharapkan kasih sayang serta perhatian. Apakah aku yg tidak sedar bahawasanya aku tak layak menerima semua itu. Demi tuhan andai aku lah penyebab serta punca permasalahan ini maka ku pohon dr yg Esa perbetulkan lah aku. Hari ini aku bisa berdiri dgn gagah mengajar insan2 berhati kerdil…namun sebenarnya aku sendiri adalah insan paling kerdil disisi-Nya.



Ya Allah, kumohon
Jika saat ini aku jatuh cinta
Semoga dialah
Yang dapat membuatku lebih mencintaiMu

Ya Allah, kumohon
Jika saat ini aku jatuh cinta
Jangan biarkan aku larut dalam rasaku
Dan membuatku melupakanMu

Ya Allah, kami sudah
Memiliki niat suci ini
Bersama mengasah harapan
Membangun cita-cita

Ya Allah, kumohon
Jika dia memang baik untuk dunia akhiratku
Jika dia dapat mencintai dan menyayangiku dengan tulus
Jika dia dapat membimbing untuk dunia dan akhiratku

Ya Allah, kumohon
Izinkanlah kami untuk bersatu
Izinkanlah kami untuk hidup bersama dalam naungan cintaMu
Izinkanlah kami bersama-sama menuju surga dunia dan surga akhiratMu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan